Flexibele prijs plannen.
De prijzen zijn richtlijnen en kan op maat aangepast worden.
Vrijblijvend kennismakingsgesprek
Dossier aanname begint met een vrijblijvend kennismakingsgesprek op kantoor van FD Adviseurs of bij uw onderneming op locatie. In dit gesprek zal er worden gekeken, aan de hand van uw wensen, welke methode het meest geschikt is voor u. Elke ondernemer heeft z’n eigen wensen en ideeën over de rol van de administrateur of fiscaal adviseur en hierin zijn wij dan ook erg flexibel. De klant staat bij ons echt voor op en wij zullen er ook alles aan doen om aan de wensen van de klant te voldoen.
Verzamelen van de gegevens voor de dossier
Nadat wij samen tot een akkoord zijn gekomen, starten wij met het aanmaken van het dossier. Wij vragen u de opgevraagde gegevens te verstrekken. Dit zijn bijvoorbeeld dossier stukken van de voorgaande periode, overeenkomsten, contracten en andere verplichtingen. Maar ook een KvK uittreksel, vennoot of aandeelhouder gegevens en andere dossier stukken zoals medewerker gegevens.
Inrichting van de administratie
Wij willen graag iedere klant zijn wens kunnen vervullen op het gebied van boekhouden. Hierdoor werken we met diverse boekhoud methodes, zoals:
Wat zijn de verplichtingen van FD Adviseurs
Waar letten wij op bij FD Adviseurs
Technologie werkt drempelverlagend, waardoor boekhouders hun job anders invullen. Naast goede software zijn de inrichting van en de werkafspraken met de klant minstens zo belangrijk. Als ondernemer vinden wij het uw plicht om een nette administratie bij te houden.
Bij het boeken van uw bank heeft het systeem de mogelijkheid om zelf een betaald of ontvangen bedrag te herkennen en deze te linken met de daarbijhorende (eerder ingevoerd) openstaande post van de betreffende relatie. Vaak gebeurt dit al automatisch en komt vanzelf het juiste debiteuren of crediteuren naar voren.
Niet alle bedragen worden echter meteen herkend, aangezien sommige bedragen bijvoorbeeld dubbel kunnen voorkomen binnen de openstaande posten of een prive-opnamen betreft.
Er kan om verschillende redenen sprake zijn van een prive-opname in de administratie. Het gaat bijvoorbeeld om bedragen die prive worden getankt voor de auto, die worden afgerekend met de zakelijke pinpas. Daarnaast is het mogelijk om geld op te nemen uit het vermogen van de onderneming, om daar prive van te kunnen leven. Er is dan als het ware sprake van een soort salaris.
Als ondernemer hoort u dit prive-gebruik niet regelmatig te doen daarom hebben wij een aantal vastgelegd. Door de rekeningen van het bedrijf voor het zakelijk verkeer te gebruiken beperkt handmatige boekingen en kunnen wij ons focussen op advies voor de volgende periode.
De fiscale wereld is aan het veranderen en FD Adviseurs begrijpt dat. Door administratieve taken efficiënter uit te voeren en te automatiseren, houden wij meer tijd over om klanten proactief te adviseren en ons volledig te focussen op de samenwerking met de klant.